760x380_4

Feel Well

Form validation faild! Please correct the errors.

Wie reeds geprobeerd heeft om af te vallen, weet dat iedereen anders is en dan ook anders reageert op verschillende trainingsmethodes. Het is niet dat men niet kan uitgaan van een aantal basis wetmatigheden, maar er moet uitgezocht worden wat werkt en wat niet. Wat je dan nodig hebt? Gepersonaliseerde begeleiding en gezond verstand.

De explosieve manier!

Met zo’n knallende titel is de link naar krachttraining vlug gelegd, want wie succesvol wil afvallen heeft er alle baat bij om ook krachttraining te integreren in het trainingsschema. Krachttrainingen zijn oefeningen waarbij de spieren worden behandeld, onderverdeeld in weerstandstraining, krachttraining en gewichtstraining. Hierbij wordt gebruik gemaakt van gewichten, halters of eigen lichaam.

Pittig detail: wie op een gezonde manier overtollige kilo’s wil kwijt raken, doet dit best aan de hand van een combinatie van lichaamsbeweging, krachttraining en een uitgebalanceerd voedingspatroon.

Alles verslinden …

Cardio moet je doen om het te geloven. Wie drie keer per week 45 minuten op een crosstrainer of loopband staat, mag er prat op gaan redelijk wat kilo’s te verliezen. Alles begint immers met uithoudingsvermogen, van cardiovasculair tot cardiorespiratoir, wat staat voor respectievelijk het hart en bloed- vatenstelsel en het hart-longsysteem.

Wel moet er worden gestart onder professionele begeleiding, door een analyse van de huidige situatie. Adembenemend, en dat valt letterlijk te nemen.

Als het weer droog blijft, worden de cardio apparaten vervangen door de buitenlucht. Vraag dat maar aan de geroutineerde lopers. Zijn de neusgaten er klaar voor?